סובלים מפצע לחץ? תפסיקו לסבול!

כאבים מפצע

מתא לחץ, דרך חבישות מתקדמות ועד השתלות עור. שלל פתרונות קיימים בשוק הרפואי ובשנת 2024 שלל הפתרונות רחב מתמיד.

ר, תושב מרום הגליל (41) סובל מסכרת במשך כ 20 שנה, בעקבותיה פיתח פצע בכף הרגל. בשנתיים האחרונות  חלה הידרדרות שמונעת ממנו לקיים אורח חיים נורמטיבי, עד לרמה שהפסיק לעבוד במשך חצי שנה ואיכות חייו ירדה משמעותית.

לילה אנגל מספרת כי ר הגיעה אליה במצב לא מאוזן. ״ כאשר מגיע מטופל שסובל מפצע שלא מתרפא, המצב דורש קודם כל להבין בצורה כוללנית מה הגורמים המעכבים את ריפוי הפצע, כולל מחלות כרונית, תרופות, מחלות נוספות ועוד. בשלב השני בוצע ניתוח מעמיק של רקמות הפצע בטכנולוגיות מתקדמות ובזכות אבחון זה, הצלחנו להתאים את הטיפול המיטבי והאישי״. אנגל מוסיפה כי עולם הרפואה כיום לומד לעבור לטיפול אישי לכל אחד ולא כוללני. ״זה קורא בתחומים נרחבים וגם בתחום הפצעים״.

הליך הטיפול ב״ר״ נמשך כחצי שנה וכלל קודם כל הדרכת מטופל בתמיכה של אנשי מקצועי נוספים, טיפול בתא לחץ במרכז הארץ, ליווי רציף וחבישות מתקדמות לפצעים קשיי ריפוי.

איך פצע מתרפא. מתי נבין כי יש צורך בהתערבות מקצועית?

פצעים הם תופעה שכיחה, החל מחתכים ושריטות ועד לפציעות קשות. בעוד שלגופנו יש יכולות ריפוי יוצאות דופן, ישנם מקרים שבהם פצעים אינם מתרפאים, מה שמוביל למצבים וסיבוכים כרוניים. הודות להתקדמות במדע הרפואה והטכנולוגיה, ישנם מגוון פתרונות לטיפול.

פצעים לא מתרפאים יוגדרו ככאלו שלא חל בהם שינוי 4-6 שבועות בד״כ מרגע תחילת בפצע. פצעים אלו נותרים לעתים קרובות תקועים בשלב הדלקתי ואינם ממשיכים לשלב הריפוי. סוגים נפוצים של פצעים שאינם מתרפאים כוללים פצעים מניתוחים (כולל קיסרי), סכרת, כוויות, פצעי טראומה, כיב עורקי ועוד.

פצעים שאינם מתרפאים יכולים להשפיע על איכות חיינו. יתר על כן, פצעים כרוניים עלולים להוביל למצוקה רגשית, עלויות רפואיות מוגברות ואשפוזים ממושכים.